2013-04-19
Nu har jag gått 72.1% av graviditeten och har 78 dagar kvar till BF :). Denna graviditet har gått så himla mycket fortare än den med William, men jag antar att det är för att man har just William :). Jag mår lika bra denna gången som förra, lite mer halsbränna bara men annars är det inga krämpor. Nu ska jag väl inte säga för mycket för då kommer de väl alla på en gång ;). Har inte lika mycket myrkryp i benen heller eller svullnad i fötter och händer, men det kom med värmen när jag väntade William så jag kanske har det "roliga" kvar. En annan sak som skiljer sig denna gången är att jag inte har tagit en enda bild på magen, med William tog vi varje vecka :p. Har heller inte skrivit i någon gravidbok hur jag själv mår vecka för vecka.
Jobbet flyter på och fortsätter jag att må så här bra så går jag hem sista juni, William går hem på sommarlov första juli och kommer tillbaka till dagis första september :).

Appropå William, jäklar vilket trots han har fått, det tär rent psykiskt på en vissa dagar och man känner sig verkligen som världens sämsta mamma. Jag vet inte hur många gånger om dagen som farbror polisen ska hämta mig, eller så är han hulken och ska krossa mig (vart får ungen allt ifrån?! :p) Men han är ändå världens underbaraste och att få en spontan kram och orden jag älskar dig får en att glömma allt trots :).

Just nu spenderar jag natten på jobbet, har tre timmar kvar tills jag ska ringa Daniel och se så att han och William kommer upp till jobb och dagis :). Längtar en himla massa hem till sängen kan jag säga men hittills har natten gått fort så jag hoppas att det fortsätter så :).





0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline