2011-11-23
Oj vilken natt det var till idag, kaos och hysteri är bara förnamnet! Min lilla älskling vaknade vid 23.30, var jätte ledsen och vi trodde att han hade drömt så efter en flaska välling trodde vi att han skulle somna om, oj så fel vi hade det blev snarare värre! Tårarna sprutade, vi tröstade och vaggade men inget hjälpte. Han fick lägga sig hos oss och då somnade han till i ca 1 minut men vaknade och grät, han fick ingen ro i kroppen. Vid 2 så var han så ledsen att jag ringde 1177 där jag fick prata med den mest otrevliga sköterskan någonsin som verkade tycka att jag var helt dum i huvudet som ringt och sa till mig att jag fick stå ut med tårarna och sitta uppe med honom för om det var öronen som spökade så behövde vi inte besvära akuten med det mitt i natten. Så jag intog soffläge och där lyckades jag äntligen få honom att somna kl 3.30. Efter det lade jag honom i sin säng och jag fick gå och lägga mig i min.

När vi vaknade imorse ringde jag vårdcentralen och efter att ha pratat med sköterskan där fick vi en tid. Väl där skulle ju William kika på alla leksaker och böcker och allt på samma gång så det slutade med att han ramlade och bet sig i läppen så han fick en fläskläpp. Läkaren kunde inte se något i öronen men ville att vi skulle ta en sänka så det gjorde vi och den kunde hon inte säga om den var på väg upp eller inte så vi fick avvakta till imorgon. Men näsdroppar och Alvedon skulle han ha med jämna mellanrum sedan skrev hon ut något avsvällande som han ska ha två gånger om dagen. Blir natten lika dan som den till idag, vilket jag håller alla tummar för att den inte blir, så skulle jag ringa till dem på en gång imorgon så skulle de ta fler prover.

Vad hjälplös man känner sig när ens barn är ledsen och har ont och det finns inget man kan göra mer än att försöka trösta :(.

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline