2011-11-05
Stackars min lille prins nu vet jag varför natten var så dålig. Han har varit gnällig till och från hela dagen idag men efter att han sovit på eftermiddagen så blev det ännu värre och han har varit ledsen och arg omvartannat. När jag la honom för att sova så vart han jätte ledsen, nästan lite hysterisk och jag märkte att det inte var vanlig protest över att behöva sova. Jag plockade upp honom så fick han komma ut till mig, han somnade till lite då och då men vaknade till och grät, han kom liksom inte till ro. Jag ringde hit Daniels mamma som kom på en gång och hon märkte också att det var något som inte stämde. Så jag ringde 1177 som tyckte att vi skulle åka in till akuten på en gång så de fick kika på honom. Vi kom in hyffsat fort för att vara en fredag kväll tycker jag och William var super duktig! Men det skar i hjärtat när de gjorde första undersökningen för då var han jätte ledsen. Sedan kom läkaren och kikade på honom och diagnosen blev öroninflammation på båda öronen, min lille kille :(. Så det var ju inte konstigt att han inte kunnat sova och varit ledsen :(. Imorgon ska jag hämta ut penicillin så ska han få äta det i fem dagar. Får hoppas att han mår bättre sen, märker vi ingen förbättring på söndag så skulle vi komma in igen sa läkaren.


- postat från iphone

1 kommentarer:

Erika Wilhelmsson sa...

Usch, inte roligt alls! Wille hade ju det när han var 6 månader, och det där kåvepeninen var ju helt omöjligt att få i honom! Vi fick hålla fast honom och tvinga i det, usch så hemskt det var!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline