2011-11-06
Efter besöket på akuten så fick vi Kåvepenin utskrivet till William, detta började vi igår och det gick ju inte alls bra! För det första så fick jag hemska barndoms minnen så fort jag kände doften av det, sedan var William hysterisk när vi skulle ge honom det. Det gick inte att lura i honom det heller utan han kräktes upp det alla tre gånger han fick det så vi tyckte inte att det var hållbart att han var tvungen att lida så sant få traumatiska minnen, jag ringde 1177 som tyckte att vi skulle åka in till jouren för att få ett nytt penicillin. Vi hade tid kl 20 och vi förberedde oss på det värsta med att behöva sitta till stängning, men 19.55 var det våra. Tur och 20.05 lämnade vi jouren och åkte till Apoteket på usö, snabbt och smidigt! :) Vi fick nytt penicillin, Amimox, och det luktade mycket godare och William har tagit det utan att skrika och kräkas upp det :). Det känns jätte bra! Imorgon ska jag ringa till dagis och fråga dem hur de ställer sig till denna vecka. Det är ju inget fel på allmäntillståndet på honom och han är ju pigg och glad! :)


- postat från iphone

3 kommentarer:

Erika Wilhelmsson sa...

Ja precis så faktiskt :) Du får ett presentkort när du har betalat skickat till ditt mejl som du använder när du beställer. Supersmidigt. Jag har köpt både resor, julkort, almanackor, mp3spelare, pennor, underkläder på denna site och alltid varit supernöjd! :) Följ gärna länken när du ska registrera dig från min blogg för då får jag 60 kr att handla för, och då skulle jag bli SUPERGLAD!!! :)

Erika Wilhelmsson sa...

sv: Ja han vaknar fortfarande och äter 1 gång, inte varje natt men 2-3 gånger i veckan beroende på hur mkt han ätit under dagen. Sen kan det gå perioder då han inte vaknar alls och perioder då han vaknar 2 gånger.

Ullrika sa...

Svar: Aha jag köpte faktiskt den ;) & Gubben min tog en svart sån :P

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline