2011-09-14
Nu var det ett litet tag sen jag skrev här sist. Dagarna rullar på som vanligt och dagen då jag ska börja jobba närmar sig allt mer! Men det känns helt okej faktiskt och det har nog med att göra att jag faktiskt är inne och jobbar en del redan nu :). Att William ska börja på dagis tror jag bara är bra för honom, han behöver det :).

Appropå dagis så fick vi ju veta förra veckan att de dagis som vi sökt var fulla och att vi skulle bli placerade någon annanstans. Behöver jag säga att vi blev förvånade när jag öppnade ett brev från kommunen i måndags och fick se att vi hade hamnat på Matildelunds förskola, vårat andra val :). Så dit åkte vi igår för att hälsa på och det kändes så rätt på en gång! Där kommer William att ha det riktigt kul och trivas tror och hoppas jag :). Han fann sig iaf på en gång då han genast började gå runt och leka med de andra barnen så fort vi klev innanför dörren :).

Igår kom Cajsa och Meya hit för att leka lite :). William som varit pigg hela dagen blev plötsligt jätte gnällig, fick feber och näsan började rinna. Stackarn kräktes också :(. Men idag mår han mycket bättre! :)

Avslutar med en film från imorse när William dansar loss framför Babar och Badous äventyr :).

YouTube Video

- postat från iphone

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline