2011-12-11
Sitter just nu på jobbet och väntar på Sara N (många med namnet Sara på mitt jobb), hon skulle komma in vid 7.30 så nu har jag lite dödtid för mig själv :). Det är en jätte lugn helg på jobbet, har få ungdomar och de som är här är super lugna! Ganska skönt det också ibland :). Igår var jag på bio med en av ungdomarna och vi såg Real Steel, jag hade ju hoppats på Arthur och julklappsruschen ;). Men filmen var faktiskt helt okej trots att det var en action och den var två timmar lång :). Har ett välldans bra jobb där man får gratis bio! ;).

Williams förkylning fortsätter, nu i veckan har den suttit i ögonen istället för näsan men nu är den tillbaka i näsan igen :/. Stackarn han blir aldrig frisk. Fast det kanske inte är så konstigt då vi just nu har 16 grader varmt (kallt?!) i vardagsrummet. Elementet måste luftas och jag kommer inte åt att göra det själv, får hoppas att de fixar det imorgon. Hyresvärden skulle iallafall ringa mig då för att komma upp och kolla på fönstret där det regnar in ( skulle ha åtgärdats förra hösten), kyl och frys som tydligen suttit i lägenheten sen 83 (stört!!!) samt fönster och balkongdörrar som måste ha nya tätningslister. Får hoppas att det blir åtgärdat annars får hyresgästföreningen ett samtal inom en snar framtid!

Julen närmar sig och jag längtar!!! Vi har ett par julklappar färdigt, men de mesta är köpt, i år blev det mycket nätshopping :). Nästa helg åker granen fram då det är enda möjligheten vi har till att klä den. Sen får det gärna bli jul!! :)


- postat från iphone

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline